• Hjem
  • Prosjekter
  • Om SiTron
  • Kontakt
  • Innspillinger
  • Galleri
  • Nyheter

SiTron

  • Hjem
  • Prosjekter
  • Om SiTron
  • Kontakt
  • Innspillinger
  • Galleri
  • Nyheter
Despoter, konger og galskap, godnatt!

Despoter, konger og galskap, godnatt!

Tuesday, June 2 @ 7:30PMTue, Jun 2 @ 7:30PM

Atelier Ilsvika

Denne kvelden vil vi spørre om hvordan vi forholder oss når de vi ledes av har svekkede sjelsevner?

«Åtte sanger til en gal konge» er et verk med musikk av Peter Maxwell Davies og libretto av Randolph Stow. Verket handler om Kong Georg 3. av Storbritania som ble led av nervesykdommen akutt porfyri og ble kalt «den gale kongen». Dette er en kammermusikalsk monolog for sangsolist og seks musikere, og blir et samarbeid med SiTron (Sinfonietta i Trondheim) og solist Arnstein Morken.

Verket har stor sympati med kongen og utforsker et plaget sinn. Har vi sympati nå for dagens despoter?

Konserten vil også inneholde vuggesanger og en trøstesang framført av Maria Nohr. Er det kunsten og ikke lederne våre som bør ha monopol på vrangforestillinger?

Maria Nohr, Arnstein Morken - sang Trine Knutsen - fløyte Rik De Geyter - klarinett Signe Weider Skjesol - fiolin Live Sunniva Smidt - cello Trygve Brøske - piano, cembalo Espen Aalberg - perkusjon

Akustisk kommentarfelt, allsang og Atelier Ilsvika i vanlig gjestfritt humør

Varmt velkommen!

Get tickets
Share
Despoter, konger og galskap, godnatt! @ Atelier Ilsvika on Jun 2, 7:30PM

Share link

View on Google Maps

Some images ©

  • Log out
Powered by Bandzoogle